Fitte thuisblijvers

De zomer is begonnen en niets is lekkerder dan buiten te zijn en te genieten van het mooie weer. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom je golfen zo leuk vindt.
Liesbeth Pauwels.

En tja, wie heeft er nu zin om met dit weer binnen te moeten zijn om te werken aan de fysieke kracht. Nou.. ik ook niet altijd. Gelukkig zijn er naast golfen talloze mogelijkheden om fit en flexibel te blijven, zonder ervoor naar de sportschool te hoeven. En daarom deze tips.
De voordelen van thuis sporten zijn dat je kunt sporten wanneer jij wilt, niet hoeft te wachten op iemand tot degene klaar is met een apparaat of gewichten, er is geen reistijd, je bent in het comfort van je eigen huis, je betaalt geen lidmaatschap en het stimuleert wellicht de andere gezinsleden om mee te doen. Dat laatste is dus niet alleen gezond voor het hele gezin maar ook leuk! Heb je een tuin, park of strand in de buurt om te sporten, ideaal. Dit is dubbel zo gezond.
Maar there’s a catch… Het is extra belangrijk dat de oefeningen perfect worden uitgevoerd. Dus zorg dat je in een spiegel kunt kijken, of dat iemand je feedback kan geven. Of neem eens een les zodat je zeker weet dat je de oefeningen goed uitvoert. Wees er ook zeker van dat je je eigen grenzen en mogelijkheden goed kent voordat je begint met thuis sporten zonder begeleiding.
Aan de slag

Wat heb je nou allemaal nodig om thuis aan de slag te gaan? Als je ervoor kiest om thuis en/of op reis te sporten dan raad ik de volgende fitnessmaterialen aan.
•   Yoga matje: Zorgt voor extra comfort tijdens (buiten) oefeningen.
•   Foam roller: Voor het losmaken van het bindweefsel
•   Lacrosse ballen: Voor het losmaken van het bindweefsel, coördinatie en mobiliteitsoefeningen.
•   Weerstand elastiek in 2 verschillende sterktes: voor stabiliteit en activatie oefeningen
•   1 lange elastiek zoals de Grey Cook Band: voor mobiliteit, kracht en stabiliteitsoefeningen
•   Springtouw: voor coördinatie en conditiesessies.
•   Enkele dumbells en/of kettlebells: voor extra kracht opbouwende oefeningen
•   Handdoek: voor de extra zweetdruppels ;)
•   Hartslag meter: voor hoge intensiteit en intervaltrainingen.
Al deze fitnessmaterialen helpen je om met eigen lichaamsgewicht effectief stabiliteit en mobiliteit op te bouwen en te onderhouden. Het voordeel van deze negen fitnessattributen is dat ze niet veel wegen of ruimte innemen. Je kunt deze dus thuis in de tuin bewaren of meenemen op vakantie.
Video

Wil je direct thuis starten ? Dan is mijn workout video wellicht iets voor jou. Deze kan gratis worden gedownload op www.lpgolfperformance.nl/workoutvideo en kun je doen waar en wanneer jij wilt. Heb je vragen? Twijfel dan niet en stuur mij een mailtje naar info@lpgolfperformance.nl of kijk op www.lpgolfperfomance.nl voor meer informatie en tips.
Artikel geplaatst op: 02 juli 2018 - 08:13

Gerelateerd

Delen